Իմ Հերոս նախագիծ
Գլխավոր Թոփ լուրեր Լրահոս Վիդեո Թրենդ
Եթե ինչ-որ մեկը գա, ատրճանակը դնի ու ասի՝ աշխատավարձ բարձրացրու, ասելու ենք՝ կրակի․ Գրիգորյան ԼՂ հակամարտության հետևանքով անհետ կորած անձանց թիվը մոտ է 5000-ին, որոնցից շուրջ 1000-ը հայեր են․ ԿԽՄԿ «Թող աշխատավարձերը բարձրացնեն ու պարապուրդը տան». գործադուլ հայտարարած վարորդների պահանջը (տեսանյութ) Հորդորում ենք Հալեպում և շրջակայքում բնակվող մեր հայրենակիցներին հնարավորինս զերծ մնալ տեղաշարժերից. Սիրիայում ՀՀ դեսպանություն Մեկնարկել է ԱԺ քառօրյան. 2025թ․ բյուջեում կրճատումներ են արվել Հովիկ Աղազարանը չի դնելու մանդատը, նա «խորը ափսոսանքով». մերժեց Փաշինյանի խնդրանքը Թբիլիսիում հատուկջոկատայիններն օղակել են ցուցարարներին․ կիրառվել է արցունքաբեր գազ և ջրցան Հալեպում հայ է զոհվել Ռուսաստանյան և սիրիական ինքնաթիռները ինտենսիվ ռմբակոծում են ահաբեկիչների հսկողության տակ գտնվող Իդլիբը Հայաստանը ժամանակավորապես կասեցրել է հումանիտար ականազերծման և բուժաշխատողների մասնագիտական խմբի գործունեությունը Հալեպում Վրաստանի խորհրդարանի շենքի մոտ իրավիճակը սրվել է. ոստիկանները ցուցարարների դեմ ջրցան մեքենաներ են կիրառել ՌԴ քննչական կոմիտեի ղեկավարը կոչ է արել խստորեն կարգավորել միգրանտների մուտքը Ռուսաստան

Ծանրորդ Սիմոն Մարտիրոսյանը չի մասնակցի աշխարհի առաջնությանըԲացահայտվել են Լուսառատից և Նոր Եդեսիայից կատարված գողության դեպքերը (տեսանյութ)Թրամփը մինչև հունվարի 20-ը պատանդների ազատ չարձակման դեպքում Մերձավոր Արևելքում «սարսափելի հաշվեհարդարով» է սպառնացելՆԱՏՕ-ն չի քննարկում Ուկրաինային դաշինք հրավիրելու հարցը, այլ միայն Կիևին զենք մատակարարելըԱվստրալական ավիաընկերությունը ռեկորդ կսահմանի՝ իրականացնելով պատմության մեջ ամենաերկարատև կանոնավոր չվերթներըՆիկոլ, ստում ես, կեղծում և խեղաթյուրում ես անցյալը, ներկան. Մետաքսե Հակոբյանը՝ ՓաշինյանինԵթե ինչ-որ մեկը գա, ատրճանակը դնի ու ասի՝ աշխատավարձ բարձրացրու, ասելու ենք՝ կրակի․ ԳրիգորյանՎարորդների օրվա հացի հաշվին բիզնես կարգի ավիատոմս գնելն է տրամաբանությունից դուրս. Րաֆֆի Ասլանյան«Շանտաժի չենք տրվելու, կոմպրոմիսի չենք գնալու». Ավինյանը ներողություն է խնդրել երեւանցիներիցԵթե Նիկոլ Փաշինյանն ինձ խնդրեր՝ մանդատս վայր կդնեի․ ՔՊ–ական պատգամավորԼՂ հակամարտության հետևանքով անհետ կորած անձանց թիվը մոտ է 5000-ին, որոնցից շուրջ 1000-ը հայեր են․ ԿԽՄԿՀալեպից անվտանգ տարհանման հնարավորությունն այս պահին բացակայում է. Սիրիայում ՀՀ դեսպանություն«Շտապօգնության» աշխատակիցներն էլ մի օր բողոքի ակցիա կանեն, եթե վարորդների գործադուլին նորմալ նայենք. փոխքաղաքապետ (տեսանյութ)Կերպարանափոխվածը. Նիկոլ Փաշինյանը՝ ընդդեմ Նիկոլ ՓաշինյանիԱդրբեջանում ԱՄՆ դեսպանը հայտնել է իր հրաժարականի մասինԱվտոբուսների վարորդներին ևս գործից ազատել են SMS ուղարկելով (տեսանյութ)Լարսը հատելուն սպասող հայկական բեռնատարների թիվը հասել է 1,057-իԼիտվան պատրաստ է քաղաքական ապաստան տրամադրել Վրաստանի նախագահինՊատրա՞ստ եք Փաշինյանի SMS-ով հրաժարականի պահանջը կատարել. հարց՝ ԱԺ նախագահին (տեսանյութ)Արթուր Հովհաննիսյանը չի բացառել, որ Հովիկ Աղազարյանը կարող է հեռացվել խմբակցությունիցԻնչ կարգի վատ գործատու պիտի լինես, որ աշխատողներդ ստիպված լինեն «անօրինական» գործադուլ անել․ ԽուդոյանԱսում էր՝ «ասեք, կանենք». դե գնացե՛ք ու արե՛ք. Թադևոս ԱվետիսյանԱվտոբուսի վարորդի համազգեստը մենք քաղաքապետարանից գնել ենք 12 500 դրամով. քաղաքապետարան է, թե՞ «յարմարկա». վարորդԵրևանում բազմաթիվ անգամներ կամրջից ցած նետվելու փորձեր կատարած տղամարդն այսօր ընկավ կամրջից«Թող աշխատավարձերը բարձրացնեն ու պարապուրդը տան». գործադուլ հայտարարած վարորդների պահանջը (տեսանյութ)Հանցագործության մասին հաղորդում եմ ներկայացրել դատախազություն, չի բացառվում՝ գործադուլը նախապես համաձայնեցված է եղել. Սուրեն Գրիգորյան (տեսանյութ)Նիկոլի խոփը Հովիկի քարին է դեմ առելՄարդը 100 դրամանոց չունի, իջեցնե՞նք ավտոբուսից. Իսկ մեզ սպառնում է աշխատանքից ազատում. ավտոբուսի վարորդԱվտոբուսի գիծ են գծել, բայց էդ գծով չես կարում գնաս․ բունտ անող վարորդ (տեսանյութ) Անդրանիկ Քոչարյանը կանգնել է ՔՊ վարչության առջև ու ներողություն խնդրելԵրևանում բախվել են «Nissan»-ն ու «Tesla»-նԿիրկորովն ավելի քան մեկ միլիոն ռուբլի է ծախսել պանտերայի տեսքով տորթի համարԳերմանիան Ուկրաինային կտրամադրի IRIS-T և Sea King ուղղաթիռներ և լրացուցիչ այլ զինտեխնիկաՉերչիլն իսկապե՞ս հայկական կոնյակ էր սիրումIntel-ի գործադիր տնօրենը հրաժարական է տվելԼիտվան արգելել է «Վրացական երազանք» կուսակցության հիմնադիր Բիձինա Իվանիշվիլիի մուտքը երկիրԵրևանում նոր տրոլեյբուսներ են դուրս եկել երթուղիԵրևանում բախվել են «Nissan»-ը և «Նիվա»-ն. վերջինը կողաշրջվել էՊուտինը հայտնել է, որ ինքը, Ալիևն ու Տոկաևն անհանգստացած են Կասպից ծովի ծանծաղացումով2025-ի պետական բյուջեի նախագիծը վերանայվել է. տնտեսական աճը 5,6-ի փոխարեն կանխատեսվել է 5.1 տոկոսՀորդորում ենք Հալեպում և շրջակայքում բնակվող մեր հայրենակիցներին հնարավորինս զերծ մնալ տեղաշարժերից. Սիրիայում ՀՀ դեսպանությունՓաշինյանը հրահանգել է թիմին՝ ոչ մի արտերկիր, միայն թանգարաններԱվինյանի տոմսը դեպի ԱՄՆ արժեցել է 7.6 մլն դրամԹորոսյանը Ավանեսյանին պաշտոնանկ անելու պլաններ ունիՓաշինյանը նոր դրամաներ է պատրաստումԴեկտեմբերի 3-ի մինչև դեկտեմբերի 5-ը փակ կլինի «Բարեկամության ուղեանցը»Հալեպում հանդարտ վիճակ է, այսօր սկսել են հաց բաժանել, սակայն չգիտենք՝ հետո ինչ կլինի. ՊողիկյանՀայտնի են թոփ լիգաներում այս պահի դրությամբ ամենաարդյունավետ ֆուտբոլիստները Քննչականում, հերթ չտալով, Փաշինյանի հրահանգներն են կատարումՊատերազմի «բարդ ժամանակաշրջան» է եկել, և Ուկրաինային իր գործընկերների աջակցությունն «անբավարար է». Զելենսկի

Բյուջետային ավիաընկերությունների կասկածելի հմայքը

Իշխանությունները հպարտորեն նշում են միանգամից երկու բյուջետային ավիաընկերությունների մուտքը Հայաստան։ Այս տարի իրականություն դարձած թռիչքները իսկապես հասանելի դարձրեցին մեր քաղաքացիների համար եվրոպական մի շարք ուղղություններ։

Սակայն պետք է հասկանալ, որոնք են բյուջետային ավիաընկերությունների հետ կապված խնդիրները և դիտարկել գործընթացի առավելությունների նկատմամբ թերությունների հարաբերակցությունը։ Մի կողմ թողնելով անհարմարավետության և աբսուրդային իրավիճակների խնդիրները, քանի որ դրանք լոկալ, սուբյեկտիվ են՝ դիտարկենք որոշ համեմատաբար մակրոխնդիրներ, որոնց բախվում է երկիրը այս նոր գործընթացների մեկնարկով։

Նախ ի սկզբանե հայտարարվում էր, որ Շիրակի մարզի զարգացման՝ Գյումրիում ակտիվության բարձրացման նպատակով, այդ ավիաընկերություններն իրենց գործունեությունը կծավալեն հիմնականում Գյումրիի օդանավակայանից։ Մինչդեռ տեղի ունեցավ ճիշտ հակառակը՝ թռիչքների բացարձակ մեծամասնությունն իրականացվում է Երևանից։ Եթե խնդիր է դրվել Գյումրին դարձնել զարգացած տուրիստական կենտրոն, իսկ դրա բոլոր հնարավորությունները կան, ապա «լոուքոսթերների» թռիչքների մեծամասնությունը պետք է իրականացվեին հենց Շիրակի օդանավակայանից, ինչպես դա արվում է ամբողջ աշխարհում։ Դա կստեղծեր հնարավորություն, որ հնարավոր օտարերկրյա այցելուները /նրանց այցելությունները ևս քննարկման առարկաեն/ առաջին հերթին կայցելեին Գյումրի, իսկ այնուհետև Երևան և Հայաստանի մնացած վայրերը։ Դա իր հերթին կբերեր Գյումրու տուրիստական նշանակության օբյեկտների և կոմունիկացիաների զարգացման։ Սա պարզ լուծում պահանջող խնդիր է, որը սակայն անհասկանալի պատճառներով անտեսվեց։

Հաջորդը. Վարչապետն իր ելույթներում ուրախությամբ նշում է, որ արդեն սովորություն է դառնում շաբաթ-կիրակի օրերը Եվրոպա մեկնել-վերադառնալը։ Բացի նրանից, որ այդ «սովորությունը» միևնույնն է ոչ բոլորին է հասանելի, լավագույն դեպքում «պարգևավճարաշատ» և դիվանագիտական անձնագիր ունեցող պաշտոնյաներին, բայց ոչ հպարտ քաղաքացիներից շատերին, բյուջետային ավիաընկերությունների ավելացող ուղղություններին զուգընթաց, պրակտիկորեն բարդանում է տարբեր երկրների մուտքի վիզաների ստացման գործընթացը՝ ի հակառակ դրանց դյուրինացման մասին տարբեր հայտարարությունների։ Դուք փորձեք որևէ ուղղությամբ վիզա ստանալու համար օր վերցնել, տեսեք, թե որքան նյարդ և ժամանակ է ձեզանից խլելու։ Չկա նաև երաշխիք, որ երկար քաշքշուկներից հետո գրանցվելուց հետո վերջապես կստանաք մուտքի վիզան, առավել ևս բազմակի օգտագործման։ Առանձին դեսպանատներ փոխել են իրենց կողմից մի շարք ուղղություններով վիզաների տրամադրման կարգը՝ իրականացնելով վիզա կենտրոնների միջոցով, ինչն առավել բարդացնում է գործընթացը։ Օրինակ՝ Վիեննայի ուղղությամբ բյուջետային ավիաընկերությունների թռիչքներին զուգահեռ Գերմանիայի դեսպանատունն այս տարվա սկզբից այլևս չի տրամադրում Ավստրիայի մուտքի վիզա։

Վիզայի տրամադրումն իրականացվում է Մոսկվայում Ավստրիայի դեսպանատան կողմից՝ վիզա կենտրոնների միջոցով։ Այս ամենն ավելի է բարդացնում վիզաների ստացման պրոցեսը։ Հետևաբար առանց վիզաների տրամադրման պրոցեսի հեշտացման և ազատականացման, որքան էլ շատ լինեն բյուջետային ավիաընկերությունների ուղղությունները, միևնույն է դրանք ՀՀ հպարտ քաղաքացիների մեծ մասի համար անհասանելի են լինելու։

Անհրաժեշտ է դիտարկել նաև, թե տնտեսապես որքանով է մեր երկրին ձեռնտու նման պրոցեսը: Հասկանալի է, որ այդ ուղևորությունները ոչ միայն ավիատոմսի համար վճարվող գումարներն են, այլ նաև կեցության ծախսերը, որ արվում են օտարերկրյա ծառայություններից օգտվելիս։ Կան, արդյո՞ք, տնտեսական հաշվարկներ, թե արդյունքում որքան միջոցներ են դուրս հանվում Հայաստանից։ Առավել ևս, որ վարչապետն ամեն անգամ ուրախությամբ հայտարարում է նոր ուղղության բացման մասին։ Օրինակ՝ «Ռայան Էյր» ավիաընկերության պաշտոնական կայքում հայկական ուղղությունների մեկնարկի հետ կապված կա կանխատեսում, որ այս տարի ընկերությունն այս ուղղություններով կփոխադրի կփոխադրի 198000 ուղևորի։ Կոպիտ հաշվարկով՝ եթե տոմսի միջին արժեքը 35 եվրո է, ապա միայն այստեղից գոյանում է 7 միլիոն եվրոյի արժեք, որի ճնշող մասը հաստատապես վճարելու են ՀՀ քաղաքացիները Եվրոպա մեկնելու համար։ Ըստ շրջագայությունների խորհրդատվական lonelyplanet.com հեղինակավոր կայքի ուսումնասիրությունների՝ օրինակ Իտալիայում անցկացրած ամեն օրվա համար միջին բյուջետային ճանապարհորդության արժեքը կազմում է 100 եվրո, ներառյալ սնունդն ու կացությունը։ Այսինքն նշված ուղևորներից 150000-ը, եթե մեկ շաբաթով մեկնում է հանգստի և օրեկան ծախսում 100 եվրո, ապա երկրից արտահանվում է 105 միլիոն եվրո։ Համեմատության համար նշենք, որ 2019-ին ՀՀ արտաքին պարտքը 250 միլիոն դոլարով է աճել, ահա թե ինչու է դա կարևոր։

Բյուջետային ավիաընկերությունների գործունեության ամենադրական կողմերից մեկը պետք է լիներ զբոսաշրջության աճը։ Դեռևս չկա պաշտոնական վիճակագրություն, բայց միանշանակ կարելի է պնդել, որ այս ընթացքում այդ ավիաուղիների միջոցով Հայաստանից մեկնածների քանակը անհամեմատ ավելի բարձր է, քան ժամանածներինը։

Ըստ թռիչքներից օգտվողների՝ ինչ կազմով մեկնում է ինքնաթիռը, գրեթե նույն կազմով էլ վերադառնում է Հայաստան։ Շահո՞ւմ է արդյոք դրանից երկիրը, դժվար է ասել։ Հարցը շատ պարզ է, արդյոք լոուքոստերներով մեզ մոտ խթանվելու է արտագնա տուրիզմը, թե՞ ներգնա։ Օրինակ՝ հարևան Վրաստանում պատկերն այլ է, նախ «լոուքոստերները» գործում են Թբիլիսիից դուրս գտվող օդանավակայաններում, հատկապես, Քութաիսիի օդանավակայանում։ Վրաստան ժամանած զբոսաշրջիկների թիվն էլ զգալիորեն ավելացել է։ 2012 թվականի համեմատությամբ զբոսաշրջիկների թիվն ավելի քան կրկնապատկվել է՝ անցնելով 8 միլիոնի շեմը։

Եվ վերջապես ևս մեկ հարց, որ այդպես էլ պատշաճ պատասխան չստացավ, վերջիվերջո, մատչելի ավիատոմսերի դիմաց կառավարությունը ինչպիսի փոխհատուցում է տրամադրում ավիաընկերություններին, ինչ սուբսիդավորման մասին էր այսքան խոսվում և գործող իշխանությունների կողմից համառորեն ծածուկ պահվում հասարակությունից, ինչպիսի պարտավորություններ է ստանձնել կառավարությունը։ Երբ սովորաբար որևէ պայմանավորվածություն գաղտնի է պահվում, ուրեմն մտահոգվելու ինչ-որ առիթ այնուամենայնիվ կա։

Մտահոգիչ է նաև դասական ավիաընկերությունների համար ստեղծված անհավասար մրցակցությունը։ Ըստ վերջին տեղեկությունների «Տարոմ ավիան» դադարեցրել է ավիատոմսերի վաճառքը։ Դեպի Աթենք, Սալոնիկ, Լարնակա և Պաթոս ուղղությունները մրցակցային անհավասար պայմաններ են ստեղծել հունական ավիաուղիներում մասնագիտացած Էգեյան Էյր ավիաընկերության համար, դեպի Վիեննա թռիչքները ՝ Ավստրիական ավիաուղիների։ Ինչ է սպասվում այս և մյուս ավիաընկերություններին դժվար է կանխատեսել։ Թե ո՞ր ավիաընկերությունը կդառնա հաջորդ հավանական լքողը, ժամանակը ցույց կտա:

Ի վերջո բյուջետային ավիաընկերությունների տնտեսական արդյուանվետության վերաբերյալ շատ բարդ է խոսել, քանի դեռ չկան օրենսդրական կամ ոլորտի քաղաքականության այնպիսի լծակներ, որոնք նվազագույնի կհասցնեն երկրից դրամական միջոցների, ռեսուրսի արտահոսքի, դասական ավիաընկերությունների հետ կապված ռիսկերը և իսկապես կխթանեն հայաստանյան զբոսաշրջությունը։

Գրիգոր Պողոսյան

«Այլընտրանքային նախագծեր խումբ»