Պարարվեստին սիրահարված
Հայկական պարը համաշխարհային մեծ բեմերում ներկայացնելու համար անհրաժեշտ է փոխել հայկական պարի մատուցման ավանդական մեթոդները՝ չվախենալ նոր պարային տարրերից, նորարարական բեմադրություններից: Պետք է իրականացնել հայկական պարի ճիշտ ու նպատակամղված պրոդյուսինգ: Հայկական պարի ներկայի, ներուժի, մասսայականացման խնդիրների մասին է Հովհաննես Գասպարյանի անվան պարի ակադեմիայի հիմնադիր և գեղարվեստական ղեկավար Իշխան Գասպարյանի խոսքը:
-Ի՞նչ դրական միտումներ եք նկատում հայկական պարարվեստում:
-Կարծում եմ՝ լավագույն միտումը, որ նկատվում է պարարվեստի ոլորտում, մեծ սերն է, աստիճանաբար ավելի շատ հոգիներ վարակող սերը պարի հանդեպ: Ավելի ու ավելի շատ երիտասարդներ են որոշում իրենց կյանքը կապել պարի հետ: Դեռ 10-15 տարի առաջ վիճակը շատ հուսահատեցնող էր. իշխում էր «սոված արվեստագետի» կարծրատիպը, զբաղվել պարով կամ այլ արվեստով նշանակում էր հայտնվել կենցաղային, ֆիանսական թնջուկում: Բայց այսօր պարային տարբեր ստուդիաների հաջող գործունեության շնորհիվ շատ բան է փոխվել. գրեթե յուրաքանչյուր ընտանիքում կա պարող երեխա: Գրեթե յուրաքանչյուր ընտանիքում ներկա է պարը: Եվ բնական է, որ մեծանում է նաև պարի մեջ մասնագիտանալ ցանկացողների թիվը: Ու եթե մեր սաների մեջ նկատում ենք պարի հրով այրվող անհատների, անպայման նրանց ընդգրկում ենք մեր շարքերը՝ նրանցից կերտելով պրոֆեսիոնալ պարողներ, հետագայում նաև՝ փորձավարներ, պարուսույցներ, բեմադրողներ: Դա կարևոր է մեզ համար, մենք պետք է զգանք պարողի արվեստագիտական մտածելակերպը:
-Իսկ ի՞նչ բացասական երևույթներ կմատնանշեք:
-Հայաստանում ունենք շատ տաղանդավոր պարողներ թե՛ պետական, թե՛ մասնավոր կոլեկտիվներում: Բայց շատ հաճախ նրանք արվեստի մարդ են միայն պարասրահում, միայն բեմում: Դրանից դուրս նրանք վերադառնում են իրենց կենցաղային սովորական, երբեմն ոչ այնքան հաճելի նկարագրին: Միգուցե նրանք ամաչում են առանձնանալ, չեն ուզում սպիտակ ագռավ դառնալ իրենց շրջապատում: Այս երկակի պահվածքը անհասկանալի է ինձ համար: Եթե արվեստի մարդ ես, եթե ընտրել ես այդ ուղին, դու ակամա դառնում ես դրա կրողն ու ներկայացուցիչը: Ավելին՝ առանձնահատուկ կեցվածքով, գեղեցիկ պահվածքով ու խոսքով դու հմայում ես մարդկանց դեպի արվեստի աշխարհ: Մարդիկ, տեսնելով կայացած գեղեցիկ կերպար, ձգտում են նմանվել, ուզում են, որ իրենց երեխաներն էլ այդպիսին լինեն: Բացասական եմ համարում հենց տարբերվելուց վախենալու այդ բարդույթը: Մարդ պետք է հպարտ լինի, որ իրեն արվեստի մեջ լինելու հնարավորություն է ընձեռվել, հայկական պարը աշխարհին ու մարդկանց ներկայացնելու պատիվ է տրվել:

-Վերջին տարիներին վրացական պարի հաղթարշավ է նկատվում համաշխարհային բեմերում: Ի՞նչն է խանգարում, որ նույն հաջողությամբ աշխարհին ներկայանա նաև հայկական պարը:
-Այո՛, Վրաստանում մեծ հաջողությամբ գործող մի քանի կոլեկտիվներ կան: Այստեղ վրացական պարի ջատագովները որդեգրել են ոլորտի զարգացման փուլային ռազմավարություն, իրականացվել է ճիշտ, նպատակային պրոդյուսինգ: Եվ նշեմ կարևոր երկու հանգամանք ևս. առաջին՝ այնտեղ չեն վախեցել վրացական պարը դարձնել հաջող բիզնես ոլորտ, երկրորդ՝ զարգացրել են պարային տեխնիկան՝ ավելացնելով նոր պարային էլեմենտներ: Ի դեպ, այն, ինչ անում է «Հովիկ ստուդիոն» և ինչի համար սովորաբար քննադատվում է: Ինչո՞ւ: Ինչո՞ւ պարը չդարձնել հաջող բիզնես գործունեություն, չիրականացնել համապատասխան գովազդային արշավներ, չկատարել նպատակային ներդրումներ, չմշակել համապատասխան բիզնես պլաններ: Միայն այդպես է ապրում պարողի էվոլյուցիան, միայն այդպես կարող է կառույցը գրավիչ դարձնել նոր մարդկանց ընդունելության համար, կանչող լինել դեպի պարարվեստ: Այսօր մենք նաև ունենք աջակիցներ, ովքեր, տեսնելով մեր աշխատանքն ու դրա արդյունքները, համագործակցում և օժանդակում են տարբեր հարցերում՝ ցանկանալով կրկնապատկել մեր հաջողությունները, նպաստել հայկական պարի մասսայականացմանը ու ճանաչմանը ամբողջ աշխարհում: Չէ՞ որ, ի վերջո, մեր գերնպատակը եղել ու մնում է հենց հայկական պարի ներկայացումը համաշխարհային հեղինակավոր բեմերում:
Եվ վերջապես՝ ինչո՞ւ են քննադատում, երբ փոփոխում ենք, դասական տարրերով նորացնում հայկական պարը: Ինչո՞ւ հայկական երաժշտությունը նորովի չմատուցենք պարի լեզվով: Չէ՞ որ դա գրավում է հանդիսատեսին, նրան հիացնում են նորարարությունը, պարային զարգացած տեխնիկայի ու շոուի համադրությունը: Մեր մենահամերգները դրա վկայությունն են: Մասնավորապես կցանկանայի նշել մեր գլխավոր աջակցին ՝ մոսկովյան «Դվին» կազմակերպությունը, որն իսկապես տարածական է դարձնում մեր առաջխաղացումը, ի դեմս կազմակերպության ղեկավար Գեղամ Առաքելյանի:
-Միգուցե քննադատության պատճառը պարի մեջ հայկական, ազգային ինքնագրի կորստի վա՞խն է:
-Դա անհիմն վախ է: Մենք պահպանում ենք ազգագրական ու ժողովրդական պարերի սահմանները, մենք երբեք չենք ներկայանում որպես հայկական ազգագրական պարերի ներկայացուցիչ: Մենք աշխատում ենք երկու հիմնական ուղղվածությամբ՝ դասական պարեր և հայկական ժողովրդական պարեր: Դասական պարը մենք համարում ենք հիմք, որի վրա կառուցվում են մյուս բոլոր ուղղությունները և դասական պարի էլեմենտներով հայկական պարը հարստացնելն ու փոփոխելը գործում է միայն ու միայն ի նպաստ մեր պարերի: Ի դեպ հայկական պարի էլեմենտները ավելի հարուստ են ու շատ, քան վրացականինը: Թե օտարերկրյա, թե հայ պարագետները, երբ ավելի խորությամբ են ծանոթանում հայկական պարին, միշտ զարմանում են, թե որքան հարուստ է մեր պարերի էլեմենտուրան: Այդ դեպքում ինչո՞ւ դրանք չցուցադրենք իրենց ամբողջ ծավալով ու շքեղությամբ: Մենք չենք մոտենում ազգագրական պարի ակունքներին, այն գրավիչ է իր անաղարտությամբ ու խորհուրդներով, այս պարերն իրոք հայի ինքնության կնիքն են և հայի՝ հայ մնալու առաքելություն ունեն: Նրանք գործում են իրենց սահմանում, մենք գործում ենք ժողովրդական պարի սահմանում՝ մի քիչ նորացված, մեր ձեռագրով, մենք պրոպագանդում ենք հայ անունը պարարվեստում, հայկական անուն–ազգանունը համաշխարհային բեմերում: Ու օտարերկացի հանդիսատեսը, հայկական երաժշտության ներքո հայ պարողների կատարմամբ պրոֆեսիոնալ, տեխնիկապես անթերի ու զգացմունքային, հայկական ընդգծված ու հարստացված էլեմենտներով պարեր տեսնելով, Հայաստանն ու հայկական անունը մտովի կապում է գեղեցիկի ու արվեստի հետ:
-Ձեր կառույցը միակն է, որ կրում է պարի ակադեմիա անունը, ինչո՞վ է դա պայմանավորված:
-Առաջին հերթին մենք պարային կրթական հաստատություն ենք՝ 18 մասնաճյուղերով, բարձր մասնագիտական տվյալներ ունեցող աշխատակիցներով: Զարգանում ենք մշակված ռազմավարության համաձայն, ունենք հստակ գաղափարախոսություն: Մեզ չի կարելի չշփոթել համույթի հետ, ավելին, մենք համույթների ամբողջություն ենք, որտեղ աշխատում են 12 պարուսույց–բեմադրողներ: Հովհաննես Գասպարյանի անվան պարի ակադեմիան վաղուց դարձել է ոչ միայն սաներ կրթող, այլ նաև՝ պարուսույցներ պատրաստող պարային լաբորատորիա: Բոլոր նրանք, ովքեր որպես պարուսույց հայտնվում են մեր շարքերում, անցնում են մանկավարժական նոր ճանապարհ: Այստեղ մնում են աշխատելու նրանք, ովքեր պատրաստ են սովորել, ովքեր տարբերում են պարասրահը փողոցից, ունեն ներքին նրբակրթություն:
-Ներկայացրեք ակադեմիայի գործունեության մասշտաբները: Ասացիք՝ ունեք 18 մասնաճյուղ…
-Այո՛, 18 մասնաճյուղ 18 տարբեր քաղաքներում: Երբ մեր գործունեությունը որոշեցինք 2005 թ. սկսել Մոսկվայում, և գովազդային ծավալուն ակցիայից հետո առաջին փորձին եկավ ընդամենը մեկ աղջիկ, շատերը հիասթափորեն գլուխները թափ տվեցին՝ ոչինչ չի ստացվի: Բայց ես չընկրկեցի, ներքին հավատ ունեի, որ ստացվելու է, որ այն ինչ պատկերացնում էինք հայրիկիս հետ (նա ցավոք վաղաժամ հեռացավ կյանքից, նրա անունով էլ կոչվում է ակադեմիան), անպայման իրականություն է դառնալու: Եթե պարին այդպես սիրահարված չլինեի, այդ ժամանակ հաստատ կհանձնվեի: Բայց չհանձնվեցի, ընտանիքիս անդամների հետ կազմակերպեցինք հաջորդ փորձերը, մեր սաների թիվը համալրվեց: Այսօր ունենք 700-ից ավելի սաներ, ու այդ թիվը եռապատկելու հնարավորություն ունենք: Մեր 18 մասնաճյուղերից 14-ը Ռուսաստանում են, իսկ 4-ը Հայաստանում ( Երևան, Արտաշատ, Ավշար և Աբովյան): Առաջիկայում պատրաստվում ենք բացվել նաև Վաղարշապատում, Արմավիրում և Հրազդանում, Ռուսաստանում ևս նախատեսում ենք ընդլայնումներ: Աշխարհագրությամբ համարվում ենք բոլոր հայկական պարային կառույցներից ամենամեծը:

-Դժվար չէ՞ նման լայն աշխարհագրությամբ աշխատելը:
-Այստեղ կարևորվում են թիմի աշխատանքը, իմ ընտանիքի անդամների աշխատանքը, քույրս տնօրինում է ակադեմիան, եղբայրս տեխնիկական գծով է պաասխանատու, մայրս երևանյան մասնաճյուղի տնօրենն է: Գլխավոր բալետմայստերը անընդհատ շրջում է տարբեր քաղաքների մասնաճյուղերում, երկրորդ պարուսույցը մասնակիորեն է շրջում, ես մշտապես եմ շրջում: Ընդհանրապես մեր հաջողության գրավականը հենց թիմային աշխատանքն է: Մեր պարի ակադեմիան մեկ անհատի գործունեություն չէ, անհատների թիմային աշխատանք է, որտեղ բոլորն իրար թև ու թիկունք են: Բայց մեր գլխավոր առանձնահատկությունը սերն է. ակադեմիայում կա շատ սեր, երբեմն ասում եմ, որ մենք սեր բաժանող հաստատություն ենք:
-Եվ վերջապես ի՞նչ է պարը:
-Հոգու և մտքի երևակայություն է՝ խաչմերուկված մարմնի մեջ: Մարմնի շարժումներ, որոնցով արարվում է կախադական աննյութեղեն մի աշխարհ: Եվ վերջապես պարը պարզապես կյանք է, եթե պարը չվերածվի կյանքի իմաստի, պարողին հաջողություն չի բերի:
Աղբյուրը՝ yerevaklur.am


















































Հավանաբար ԱԱԾ աշխատողները գտել իշխանությանը լոյալ քահանաների, իրենց են դիմել, ինձ չեն դիմել. Տեր Նշա...
Քարից մինչև արձան. Գիտնականները առաջին անգամ ցույց են տվել Զատկի կղզում մոայիի ստեղծումը
Մայր Աթոռի հայտարարությունը
44-օրյա պատերազմը սկսվել է երկու պատճառով․ Հայաստանի խորհրդարանի փոխնախագահ
Տարոն Մարգարյանը կգործուղվի Մոսկվա
54-ամյա Քրիստինա Օրբակայտեն լողազգեստով ցուցադրել է կազմվածքը
Հայտնի է երկրի ամենախիտ բնակեցված քաղաքը
Քեյթ Միդլթոնը բացահայտել է իր արտաքինի մասին զարմանալի գաղտնիք
«Միսս Անգլիա» մրցույթում առաջին բացահայտ նույնասեռական հաղթողը պատմել է, որ իրեն «ծաղրել են» իր սեռա...
Խիստ ծանր հիվանդություններից բացի բոլորը պետք է զորակոչվեն բանակ․ Գեղամ Նազարյան