Մեծ տարիքում երկրորդ լեզու սովորելն ուժեղացնում է լեզվական ցանցում նյարդային կապերը. ուսումնասիրություն
Լայպցիգի Մաքս Պլանկի Մարդկային ճանաչողական և ուղեղի գիտությունների ինստիտուտի գիտնականները հետաքրքիր ապացույցներ են գտել, որ ուղեղը նեյրոնային կապերում կարևոր փոփոխություններ է կրում, երբ մենք մեծ տարիքում սկսում ենք նոր լեզու սովորել:
Վեց ամսվա ընթացքում հետազոտող Սյուեհու Վեյը և Ալֆրեդ Անվանդերի և Անժելա Ֆրիդերիչիի ղեկավարած հետազոտական թիմը ուշադիր համեմատել են 59 արաբախոսների ուղեղի սկանավորումները, որոնք զբաղված են գերմաներենի ինտենսիվ ուսուցմամբ: Ուսուցման շրջանի սկզբում, կեսին և վերջում կատարելով բարձր լուծաչափով MRI սկանավորում՝ հետազոտողները վերծանել են ուղեղի շրջանների միջև կապի փոփոխությունները՝ օգտագործելով տրակտոգրաֆիա կոչվող տեխնիկան, որը թույլ է տալիս վերականգնել նյարդային ուղիները:
Այս նկարները ցույց տվեցին լեզվական ցանցի ներսում սպիտակ նյութի կապերի ավելացում, ինչպես նաև երկրորդ լեզվի ուսուցման ընթացքում աջ կիսագնդում լրացուցիչ տարածքների հավաքագրում:
«Երկու կիսագնդերում լեզվական տարածքների միջև կապը մեծանում էր, երբ ուսուցումը զարգանում էր», - բացատրեց Սյուեհու Վեյը, հետազոտության առաջին հեղինակը, որը հրապարակվել է Proceedings of the National Academy of Sciences ամսագրում:
«Նոր բառեր սովորելը երկու կիսագնդերում էլ ուժեղացրեց բառապաշարային և հնչյունաբանական ենթացանցերը, հատկապես ուսումնական շրջանի երկրորդ կեսին՝ համախմբման փուլում»,- նշեց գիտնականը։
Հետաքրքիր է, որ ուսումնասիրությունը նաև հայտնաբերել է երկու կիսագնդերի միջև կապի նվազում, ինչը ենթադրում է կորպուսի կոշտուկի կարևոր դեր՝ կամրջի նման կառուցվածք, որը կապում է ուղեղի ձախ և աջ կողմերը: Սա ենթադրում է, որ լեզվի վրա գերիշխող ձախ կիսագունդը նվազեցնում է վերահսկողությունը աջ կիսագնդի վրա երկրորդ լեզվի յուրացման ժամանակ, ինչը հանգեցնում է ուղեղի աջ կողմի ռեսուրսների սպառման՝ նոր լեզուն ինտեգրելու համար: